Методична скринька

Вимоги до оцінювання 

Орієнтовне календарне планування до підручника

«Я досліджую світ» для 3 класу закладів загальної середньої освіти 
(автори
Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Хомич О.Л.,Гарбузюк І.В.,

Андрук Н.В, Василенко К. С.)
за типовою освітньою програмою НУШ-1,

розробленою під керівництвом Савченко О.Я.

Календарні плани за типовою освітньою програмою НУШ-1 представлено окремо для інтегрованого курсу «Я досліджую світ», інформаційної та технологічної освітніх галузей. Вчитель самостійно визначає спосіб інтеграції наведених календарних планів в залежності від освітньої програми закладу освіти

Навчально-методичне забезпечення до цього календарного плану доступне для некомерційного використання за посиланням http://autta.org.ua/ua/resources/ya_doslidzhuyu_svit/JADS_3_klas

 

Орієнтовне календарне планування
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»  на І-й семестр

3 години на тиждень – соціальна і здоров’язбережна освітня галузь (0,5 год), громадянська та історична освітня галузь (0,5 год), природнича освітня галузь (2 год)

 

Тема

Матеріали до уроків

Дата

Підручник частина 1

Зошит ЯДС частина 1

Примітка

Світ людей

Тиждень 1. Школа відчиняє двері

1.1

День знань

7, 13 (Завд. 1-3)

7

 

 

1.2

Дорога до школи

9

6

 

 

1.3

Шкільні традиції з усього світу

10-12

4-5

 

 

Тиждень 2. Шкільний світ

2.1

Незвичайні школи

16, 21 (Завд. 3-4)

 

 

 

2.2

Шкільне самоврядування і шкільні правила

17-18, 21 (Завд. 1-2)

8, 10-11

 

 

2.3

Школа для усіх, навчання поза школою

19-20

9

 

 

Тиждень 3. Світ сімї

3.1

Сім’ї в природі

23-24

12

 

 

3.2

Взаємодопомога в родині (день бабусі й дідуся)

27-28

13

 

 

3.3

Сімейні традиції, професійні династії

29-31

14-15

 

 

Тиждень 4. Вчимося діяти разом

4.1

Взаємодія тварин

33

16-17

 

 

4.2

Ефективна і неефективна взаємодія

35-36, 39 (Завд.1-3)

 

 

 

4.3

Працюємо в групах

36-37

18

 

 

Тиждень 5. Секрети спілкування

5.1

Як спілкуються тварини

41

 

Презентація

 

5.2

Вчимося слухати

42-43

19

 

 

5.3

Гарні манери: як висловити прохання

45, 47

20-23

 

 

Тиждень 6. Як залагодити конфлікт

6.1

Що таке конфлікт

49

 

 

 

6.2

Коли варто поступитися, протидія булінгу

50-51, 55 (Завд. 1-2)

24

 

 

6.3

Як помиритися з другом

53, 55 (Завд. 3-4)

25

 

 

Тиждень 7. Ми – українці

7.1

Україна – європейська держава

57, 63 (Завд. 1-2, 4)

26-27

 

 

7.2

Фрагменти історії України на стрічці часу

58-59, 63 (Завд. 3)

28-29

 

 

7.4

7 чудес України

60

 

 

 

Тиждень 8. У рідному краї

8.1

Наш край на карті України

65

 

 

 

8.2

Де ми живемо

66 , 71 (Завд. 2,3)

31

 

 

8.3

Громада: колись і тепер

67-68, 71 (Завд. 1,4)

30

 

 

Тиждень 9. Культура споживання

9.1

Зясовуємо наші потреби 

73, 79 (Завд. 1)

 

 

 

9.2

Порівнюємо користь і вартість

74

32-33

 

 

9.3

Родинний бюджет

76,78, 79 (Завд. 2-5)

 

 

 

Тиждень 10. Ріст і розвиток

10.1

Тривалість життя тварин 

85, 91 (Завд. 2)

34

 

 

10.2

Життя людини на стрічці часу

86-87, 91 (Завд. 3)

35-37

 

 

10.3

Корисні і шкідливі звички

88, 91 (Завд. 1)

 

 

 

Тиждень 11. Піклуємося про здоров’я

11.1

Самопочуття і здоровя

93

38

 

 

11.2

У медичному закладі

94, 99 (Завд. 1)

39

 

 

11.3

Як зберегти зір і слух

96-97, 99 (Завд. 2-4)

40-41

 

 

Тиждень 12. Як вберегтися від застуди

12.1

Як і для чого ми дихаємо? 

100-102

42-43

 

 

12.2

Як захиститися від застуди і грипу

103-104, 107 (Завд. 1-4)

 

 

 

12.3

Захисні сили організму

105, 107 (Завд. 5)

44-45

 

 

Тиждень 13. Як стати сильними

13.1

Найсильніші тварини

109

47

 

 

13.2

Як стати сильним, спритним, витривалим

110, 115 (Завд.2-3, 5-6)

46, 48

 

 

13.3

Вивчаємо кровоносну систему

112-113, 115 (Завд. 4)

49

 

 

Тиждень 14. Харчування і здоров’я

14.1

Збалансоване харчування

117-118, 123 (Завд. 1, 4)

50-52

 

 

14.2

Вода і здоров’я

120, 123 (Завд. 2)

53

 

 

14.3

Як запобігти харчовим отруєнням

121, 123 (Завд. 3, 5-6)

 

 

 

Тиждень 15. Досліджуємо мозок

15.1

Дивовижний мозок

125

54

 

 

15.2

Активізуємо мозок

127-128, 131 (Завд. 2-5)

56-58

 

 

15.3

Найрозумніші тварини

129

55

 

 

Тиждень 16. Праця і відпочинок

16.1

Природні ритми: денні і нічні тварини

133, 139 (Завд. 1-2)

59

 

 

16.2

Праця і працездатність, розпорядок дня

134-135, 139 (Завд. 3-4)

60-61

 

 

16.3

Свята із користю

136

62

 

 

 

 

Орієнтовне календарне планування
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»  на ІІ-й семестр

3 години на тиждень – соціальна і здоров’язбережна освітня галузь (0,5 год), громадянська та історична освітня галузь (0,5 год), природнича освітня галузь (2 год)

 

Тема

Матеріали до уроків

Дата

Підручник

частина 2

 

Зошит ЯДС ч. 2

(в розробці)

 

Примітка

Світ природи

Тиждень 17. Ми — дослідники

17.1

Об’єкти та їх властивості. Групи об’єктів.

7-8; 13 (Завд. 1,2,3)

 

 

 

17.2

Об’єкти і явища. Світлові явища

10

 

 

 

17.3

Етапи дослідження (дослід з яблуком, досліджуємо тінь)

11

 

 

 

Тиждень 18. Досліджуємо космос

18.1

Небесні тіла і сузір’я

15-16; 21 (Завд. 1,2,3)

 

 

 

18.2

Сонце - джерело енергії. Сонячні панелі

17

 

 

 

18.3

Проблема космічного сміття

20

 

 

 

Тиждень 19. Планета Земля

19.1

Карти і глобус - моделі Землі

22-23; 29 (Завд. 1)

 

 

 

19.2

Як змінюються пори року? Досліджуємо календар

24; 29 (Завд. 2,3)

 

 

 

19.3

Як день змінює ніч. Сонцестояння та рівнодення

25-26; 29 (Завд. 4,5)

 

 

 

Тиждень 20. План і карта

20.1

Які бувають карти    

30-31

 

 

 

20.2

План місцевості. Умовні позначення

32

 

 

 

20.3

Орієнтування на місцевості

34-35; 37

 

 

 

Тиждень 21. Земна кора

21.1

Внутрішня будова Землі     

38-39; 45 (Завд. 6)

 

 

 

21.2

Земна кора. Будова вулкана

40-41; 45 (Завд.1, 2,5)

 

 

 

21.3

Форми рельєфу

44; 45 (Завд. 3,4)

 

 

 

Тиждень 22. Скарби Землі

22.1

Гірські породи і мінерали

47; 53 (Завд. 1,2,3)

 

 

 

22.2

Походження гірських порід. Властивості корисних копалин

48-49

 

 

 

22.3

Ґрунти. Захист ґрунтів

51-52; 53 (Завд.5)

 

 

 

Тиждень 23. Досліджуємо воду

23.1

Водні об’єкти та явища. Небезпечні природні явища

54-55; 57; 61 (Завд.1,4)

 

 

 

23.2

Агрегатні стани води

56; 61 (Завд.2,5,6)

 

 

 

23.4

Вода – розчинник

58

 

 

 

Тиждень 24. Атмосфера

24.1

Будова атмосфери. Рух повітря

62-63; 67; 69 (Завд. 3)

 

 

 

24.2

Погода і клімат. Вимірювання температури

64-65; 69 (Завд. 1,2,4,6)

 

 

 

24.3

Як утворюється блискавка. Правила поведінки під час грози

66

 

 

 

Тиждень 25. Досліджуємо гриби і рослини

25.1

Властивості живої природи

70-71

 

 

 

25.2

Будова і життєвий цикл рослин

72-73; 77 (Завд. 1,2,3,6)

 

 

 

25.3

Живлення рослин

74; 77 (Завд. 4)

 

 

 

Тиждень 26. Досліджуємо тварин

26.1

Хребетні та безхребетні тварини. Множини тварин

79-80; 85 (Завд. 1,2,3)

 

 

 

26.2

Ланцюги живлення

81; 85 (Завд. 4,5)

 

 

 

26.3

Дикі та свійські тварини. Правила безпеки з тваринами

82-83

 

 

 

Тиждень 27. Досліджуємо екосистеми

27.1

Екосистеми та їх складові

87; 93 (Завд. 1)

 

 

 

27.2

Ставок і ліс як екосистеми

88-89; 93 (Завд. 2,3,4)

 

 

 

27.3

Екосистеми населених пунктів

90; 93 (Завд. 5)

 

 

 

Тиждень 28. Бережемо довкілля

28.1

Людина і природа. Екологічні правила

95-96; 101 (Завд. 1,2)

 

 

 

28.2

Обережно: батарейка! Інтерактивна карта утилізації відходів

98-99

 

 

 

28.3

Екологічний проєкт

100

 

 

 

Світ техніки

Тиждень 29. Історія техніки

29.1

Винаходи, що змінили світ. Історія автомобілів

106-108; 113 (Завд. 2,3,4,6)

 

 

 

29.2

Історія друкарської техніки

109; 113 (Завд.1,5)

 

 

 

29.3

Техніка майбутнього

111

 

 

 

Тиждень 30. Безпека в побуті

30.1

Давня і сучасна оселя

115; 121 (Завд. 1)

 

 

 

30.2

Водопостачання оселі. Правила користування водогоном

116-117; 121 (Завд. 3,4)

 

 

 

30.3

Як діяти в аварійних ситуаціях

119; 121 (Завд. 2)

 

 

 

Тиждень 31. Електрика і пожежна безпека

31.1

Електричний струм

123; 129 (Завд.1)

 

 

 

31.2

Трикутник вогню. Горючі речовини

124-125; 129 (Завд. 2)

 

 

 

31.3

Як загасити невелику пожежу

126; 129 (Завд. 3,4,5)

 

 

 

Тиждень 32. Безпека на дорогах

32.1

Гальмівний шлях автомобіля

130-131; 137 (Завд.1)

 

 

 

32.2

Обмежена видимість

і оглядовість

132; 137 (Завд. 2,3)

 

 

 

32.3

Правила переходу залізничного

Переїзду. Групи дорожніх знаків

133-134

 

 

 

Тиждень 33. Техніка для активного відпочинку

33.1

Засоби для активного дозвілля

139; 145 (Завд. 1)

Презентація

 

 

33.2

Тренуємося відмовлятися від небажаної пропозиції

140

 

 

 

33.3

Правила юних велосипедистів. Одяг для активного дозвілля.

141-142; 145 (Завд. 2,3,4)

 

 

 

 

 

Орієнтовне календарне планування
з інформатичної освітньої галузі на рік (
1 година на тиждень)

 

Тематичний тиждень

Тема

Сторінка у підручнику

Сторінка у зошиті з інформатики

Дата

1.    Школа відчиняє двері

Інформація і дані. Інфографіка

10-12 (ч.1)

8-9

 

2.    Шкільний світ

Людина і комп’ютер. Цифрові пристрої. Робочий стіл комп’ютера

18 (ч.1)

4-7

 

3.    Світ сім’ї

Інформаційні процеси

26 (ч.1)

10

 

4.    Вчимося діяти разом

Ролі в команді

37 (ч.1)

 

 

5.    Секрети спілкування

Види інформаційних повідомлень. Аудіофайли

44 (ч.1)

11-12

 

6.    Як залагодити конфлікт

Базові поняття. Правила нетикету

54 (ч.1)

16-17

 

7.    Ми – українці

Носії інформації. Зберігання інформації

61 (ч.1)

13-15

 

8.    У рідному краї

Текстові редактори. Поєднуємо текст і зображення

69 (ч.1)

25-27

 

9.    Культура споживання

Браузери і вебсайти. Гіперпосилання. Правила безпеки в інтернеті

75 (ч.1)

18-23

 

10.              Ріст і розвиток

Створюємо таблицю

88-89 (ч.1)

28

 

11.              Піклуємося про здоров’я

Графічний редактор Paint.net. Портрет у редакторі Paint.net

98 (ч.1)

29-31

 

12.              Як вберегтися від застуди

Захист від комп’ютерних вірусів

106 (ч.1)

24

 

13.              Як стати сильними

Пошук в інтернеті. Досліджуємо вебсайт

114 (ч.1)

20-21

 

14.              Харчування і здоров’я

Редактор презентацій MS Power Point. Слайди презентації. Сортування слайдів

122 (ч.1)

32-34

 

15.              Досліджуємо мозок

Редагування презентацій. Створюємо презентацію

130 (ч.1)

35-36

 

16.              Праця та відпочинок

Демонструємо презентацію

138 (ч.1)

37

 

17.              Ми — дослідники

Об’єкти  і властивості

9 (ч.2)

42-45

 

18.              Досліджуємо космос

Модель Сонячної системи у MS PowerPoint

19 (ч.2)

41

 

19.              Планета Земля

Види моделей

28 (ч.2)

39-40

 

20.              План і карта

Досліджуємо GPS‑навігатор

36 (ч.2)

38

 

21.              Земна кора

Переглядаємо 3-D відео

43 (ч.2)

 

 

22.              Скарби Землі

Класифікації об’єктів

49 (ч.2)

44

 

23.              Досліджуємо воду

Алгоритми. Лінійні і розгалужені алгоритми

60 (ч.2)

49-50

 

24.              Атмосфера

Створюємо відео про прогноз погоди

64 (ч.2)

 

 

25.              Досліджуємо гриби і рослини

Циклічні алгоритми. Блок-схема циклічного алгоритму

76 (ч.2)

51-52

 

26.              Досліджуємо тварин

Закономірності. Гра «Зоодоміно»

81 (ч.2)

45-47

 

27.              Досліджуємо екосистеми

Логічні операції «АБО», «І», «НЕ»

92 (ч.2)

48

 

28.              Бережемо довкілля

Інтерактивна карта утилізації відходів

99 (ч.2)

 

 

29.              Історія техніки

Середовище програмування

112 (ч.2)

53-54

 

30.              Безпека у побуті

Програмування лінійних алгоритмів

120 (ч.2)

55

 

31.              Пожежна безпека

Програмування циклічних алгоритмів

128 (ч.2)

56

 

32.              Безпека на дорогах

Цикли з умовами «Повторювати до...»

136 (ч.2)

57

 

33.              Активне дозвілля

Цикли з умовами «Якщо/інакше»

144 (ч.2)

58

 


 

Орієнтовне календарне планування
з технологічної освітньої галузі на рік (
1 година на тиждень)

 

Тема

Сторінки
у підручнику

Дата

1

На згадку літо. Виготовляємо «смартфон» з пам’ятними світлинами (виріб за власним задумом)

8 (ч. 1)

 

2

Створюємо макет класу (макетування об’ємних фігур)

15 (ч. 1)

 

3

Створюємо родинне дерево (виріб за власним задумом)

25 (ч. 1)

 

4

Виготовляємо виріб в групі (розподіл операцій відповідно до технологічної карти)

38 (ч. 1)

 

5

Виготовляємо маски (виріб за власним задумом)

46 (ч. 1)

 

6

Виготовляємо «Коло вибору» (проєктування та конструювання)

52 (ч. 1)

 

7

Виготовляємо карту України (виконання завдання з продовженням: добудовує, домальовує, удосконалює або розробляє композицію виробу (засобами малюнку, ескізу, макету), зокрема з використанням цифрових пристроїв)

62 (ч. 1)

 

8

Наш край у листівках (дизайнерське проєктування і конструювання)

70 (ч. 1)

 

9

Виготовляємо торбинку (виготовлення виробу з тканинних матеріалів, у тому числі й вторинних)

77 (ч. 1)

 

10

Щоденник розвитку та успіху (поетапне виготовлення виробу за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з поокремим розподілом  частин роботи)

90 (ч. 1)

 

11

Створюємо медичну картку

(виготовлення виробу за інструкційними картками з описом або графічними зображеннями)

95 (ч. 1)

 

12

Модель системи дихання

(виготовлення виробу за інструкційними картками з описом або графічними зображеннями. Рухомі і нерухомі, роз’ємні і нероз’ємні зєднання)

101 (ч. 1)

 

13

Виготовляємо скелет (творчі методи проєктування – перенесення форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель (метод біоніки)

111 (ч. 1)

 

14

Правило харчової тарілки (виріб із пластиліну)

119 (ч. 1)

 

15

Капелюх-мозок (виготовлення виробу за інструкційними картками з описом або графічними зображеннями)

126 (ч. 1)

 

16

Створюємо ігри (експериментування з використанням різних матеріалів, симетричних й асиметричних форм, спектру кольорів. Добір матеріалів. Розрахунок витрат)

137 (ч. 1)

 

17

Театр тіней (виготовлення виробу за описом або графічними зображеннями)

12 (ч. 2)

 

18

Парад планет (виготовлення модель Сонячної системи, самостійний добір матеріалів і техніки виготовлення)

18  (ч. 2)

 

19

Виготовляємо модель Землі (виготовлення виробу з пластиліну)

27  (ч. 2)

 

20

Виготовлення моделі космічної адреси (виготовлення виробу за зразком із готових матеріалів)

33  (ч. 2)

 

21

Створення моделі вулкана (виготовлення об’ємної динамічної моделі)

42  (ч. 2)

 

22

Декор з каміння і піску (виготовляє виріб із природних матеріалів)

50  (ч. 2)

 

23

Вирощуємо кристали з розчину (виготовлення пласких фігур за власним задумом)

59  (ч. 2)

 

24

Спостерігаємо за хмарами (виготовлення книжки із тематичним наповненням на основі власних спостережень за природою)

68  (ч. 2)

 

25

Користь рослинної їжі (готуємо салат)

75  (ч. 2)

 

26

Виготовляємо моделі тварин (конструює виріб із рухомими частинами, використовуючи готові до складання елементи)

84  (ч. 2)

 

27

Створюємо екосистему (виготовлення середовища існування)

91  (ч. 2)

 

28

Я допомагаю планеті (виготовляємо капелюх)

97  (ч. 2)

 

29

Виготовляємо штампи (самостійне виготовлення виробу з повторно використаного матеріалу (втулок туалетного паперу)

110  (ч. 2)

 

30

Виготовляємо модель лабіринту (конструює виріб з рухомими частинами за власним задумом)

118  (ч. 2)

 

31

Виготовляємо макет пожежного щита (самостійний підбір матеріалів для виготовлення виробу)

127  (ч. 2)

 

32

Виготовляємо залізницю (самостійний добір конструкційних матеріалів (типів вермішелі) для виготовлення виробу)

135  (ч. 2)

 

33

Проєктуємо транспорт майбутнього (самостійний вибір техніки і конструкційних матеріалів для виготовлення виробу за власним творчим задумом)

143  (ч. 2)

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар